1500m PR na een moeizame start van het baanseizoen
Ik begon dit baanseizoen in Brussel met een 800 meter. Door een onderbroken voorbereiding moest ik nog een aantal stappen zetten om mijn duurvermogen op peil te krijgen. In Brussel bleek dat ik ook nog niet klaar was voor een 800 meter. Ik finishte ruim vijf seconden boven mijn persoonlijk record.

Na een paar weken extra training voelde ik dat ik weer klaar was voor een nieuwe wedstrijd. Tijdens de Gouden Spike in Leiden liep ik op de 800 meter al drie seconden sneller dan in mijn seizoensopener. Dat was nog altijd niet op het niveau dat ik op de trainingen liet zien.

Na die wedstrijd wist ik dat het tijd was om terug te keren naar mijn favoriete afstand: de 1500 meter. Een week later stond ik aan de start in Ciney (België), een baan waar ik mooie herinneringen aan heb. In 2024 liep ik hier namelijk de limiet voor het WK onder 20 jaar. Ook dit jaar stond er weer een sterk internationaal veld aan de start. In mijn serie had ik een van de langzaamste persoonlijke records.
Vooraf was het plan om de wedstrijd van achteruit op te bouwen. Omdat de tijden in de serie dicht bij elkaar lagen, leek dat de beste manier om uit het gedrang te blijven. De eerste twee ronden liep ik dan ook vrijwel de hele tijd op de een na laatste positie. Daarna begonnen er voor mij gaten te vallen en kon ik één voor één atleten passeren.

De laatste ronde was mijn snelste van de wedstrijd, waardoor ik opschoof naar de vijfde plaats. Tijdens de race had ik geen idee van mijn doorkomsttijden. Pas op het laatste rechte stuk zag ik op de klok dat er zelfs een persoonlijk record mogelijk was. Uiteindelijk finishte ik in 3.42,68, ruim een seconde sneller dan mijn vorige PR op de 1500 meter.

Na een week waarin ik heb genoten van dit resultaat en de training weer goed heb kunnen oppakken, is het morgen tijd voor de volgende wedstrijd. In Vilvoorde (België) sta ik opnieuw aan de start van een 1500 meter. Ik ben benieuwd wat er deze keer mogelijk is
